PRODLOUŽENÝ PROVOZ: Obchod je otevřen pro objednávky s konečnou fixací ceny v pracovní dny od 9:00 do 22:00 a o víkendech po celý den.
Zpět na úvod | Zlaté rezervy

„Měníme papír ve zlato.“

ZLATÉ REZERVY » Slovník pojmů » Monopolní cena (Monopoly price)


Slovník ekonomických pojmů

Monopolní cena (Monopoly price)

Cena, jež vzniká když → monopolista získává více z prodeje menšího množství monopolizovaného statku, než by získal z prodeje většího množství při nižší ceně. Pokud neexistuje monopol, brání vzniku monopolní ceny konkurenti tím, že nabízejí k prodeji větší množství za nižší ceny. Existence monopolu nicméně neumožňuje vždy vznik monopolní ceny, protože vyšší cena často snižuje čistý výnos a tržby. Monopolní ceny přináší → monopolní výnos, nikoli zisk. Viz také → podnikatelský zisk a ztráta. Monopolní ceny jsou obvykle, i když ne vždy, výsledkem → intervencionismu.

Význam tohoto slova byl převzat ze slovníku pojmů knihy: VON MISES, Ludwig. Lidské jednání: pojednání o ekonomii. Praha: Liberální institut, 2006, xxvii, 959 s. ISBN 80-863-8945-6. Celá kniha je k dispozici ke stáhnutí na stránkách Liberálního institutu /libinst.cz/ zde.

Zpět na seznam pojmů »




Odemkněte si článek sms zprávou za 20Kč

Další pojmy

V tuto chvíli není možné se zaregistrovat na žádný seminář.

V tuto chvíli není možné se zaregistrovat na žádnou konferenci.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací