Monopolní cena (Monopoly price) | Zlaté rezervy

„Měníme papír ve zlato.“

ZLATÉ REZERVY – Investiční zlato » Slovník pojmů » Monopolní cena (Monopoly price)


Slovník ekonomických pojmů

Monopolní cena (Monopoly price)

Cena, jež vzniká když → monopolista získává více z prodeje menšího množství monopolizovaného statku, než by získal z prodeje většího množství při nižší ceně. Pokud neexistuje monopol, brání vzniku monopolní ceny konkurenti tím, že nabízejí k prodeji větší množství za nižší ceny. Existence monopolu nicméně neumožňuje vždy vznik monopolní ceny, protože vyšší cena často snižuje čistý výnos a tržby. Monopolní ceny přináší → monopolní výnos, nikoli zisk. Viz také → podnikatelský zisk a ztráta. Monopolní ceny jsou obvykle, i když ne vždy, výsledkem → intervencionismu.

Význam tohoto slova byl převzat ze slovníku pojmů knihy: VON MISES, Ludwig. Lidské jednání: pojednání o ekonomii. Praha: Liberální institut, 2006, xxvii, 959 s. ISBN 80-863-8945-6. Celá kniha je k dispozici ke stáhnutí na stránkách Liberálního institutu /libinst.cz/ zde.

Zpět na seznam pojmů »




5 výhod jen u nás

Další pojmy

Zákaznická linka 800 117 117

 |   |  Košík je prázdný

Původní způsob přihlášení/ Zlato na splátky

Přihlašovací jméno / kód:
Heslo:
 

Přihlášení členů klubu Zlatý směr

Číslo klubové karty:
Kontrolní součet 5 + 5 = ?
(výsledek napište slovy)

Přihlášení předplatitele

Přihlašovací e-mail:
Heslo:
 
Registrace předplatného
Zapomněli jste heslo?

V tuto chvíli není možné se zaregistrovat na žádný seminář.

V tuto chvíli není možné se zaregistrovat na žádnou konferenci.